Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Ferrari

A Ferrarinál már lehet tudni, hogy jövőre Felipe Massa mellé érkezik Fernando Alonso. A kétszeres világbajnok spanyol pilóta szeretné követni Schumacher példáját, vagyis nagyobb beleszólást szeretne a csapat életébe. Kívánságára két mérnök is érkezik az olaszokhoz a Renault-tól. A Ferrari mivel az idei szezonjukat viszonylag hamar feladták, ezért a riválisoknál valamivel korábban megkezdték az új autó fejlesztését. A csapat szereplését befolyásolhatja az is, hogy Felipe Massa mennyire nyerte vissza formáját a hungaroringi baleset óta.

Mclaren

A Mclaren életében komoly változások történtek az elmúlt napokban, hiszen bejelentették Jenson Button szerződtetését, valamint a Mercedes „kivonulását”. A Mercedes természetesen továbbra is megmarad, mint motorszállító, de a német cég folyamatosan megválik a 40%os tulajdonrészétől. Nem csak a Mercedes távozik a Mclaren-től, hanem fontos szponzorok és partnerek (Pl: Mobile1, Santander). A 2010-es szezon egyik legjobban várt „csatája” lehet a Lewis Hamilton és Jenson Button mclaren-es párharca.

Williams

A Williams két új pilótával és egy régi-új motorszállítóval vág neki a 2010-es szezonnak. Az egyik új pilóta a német Nico Hülkenberg, aki egy nagyon tehetséges fiatal versenyző. Hülkenbergnek nem mellesleg a Michael Schumachert felfedező Wili Weber a menedzsere. A másik pilóta a Forma-1 legrutinosabb versenyzője Rubens Barrichello lesz, aki komoly tapasztalatával fog segíteni a csapatnak. A távozó Toyota helyett a Williams Cosworth motorokkal indul jövőre.

Red Bull Racing

A Red Bull Racing jövőre is a Sebastian Vettel Mark Webber párossal indulnak. A csapat idén remekül szerepelt, ezért Vettel kijelentette, hogy 2010-ben is a világbajnoki címért szeretne harcolni. Az istállónál a motorkérdés még nem tisztázott, ami annak tudható be, hogy a Renault még nem döntött a jövő évi szereplésüket illetően.

Renault

A francia istálló egyenlőre csak Robert Kubica érkezését jelentette be hivatlosan. Kérdés egyáltalán, hogy a Renault ott lesz-e a 2010-es szezon első versenyén, hiszen a csapattól több komoly szponzor is távozott a tavalyi botrány miatt. Pletykák szerint a második versenyzőnek komoly szponzorokat kell hoznia ahhoz, hogy a csapat indulása biztosítva legyen.  Pilótajelöltek: Romain Grosjean, Nick Heidfeld, Heikki Kovalainen, Franck Montagny, Takuma Sato

Force India

A jövőre is Mercedes motorokkal induló istálló, valószínűleg megtartja idei felállását, vagyis az Adrian Sutil- Vitantonio Liuzzi párost. A csapat, mely idén nagyon látványosan fejlődött, 2010-ben nem kap segítséget az autó fejlesztéséhez a Mclarentől és a Mercedestől.

Toro Rosso

Az egykor Minardi jövőre önálló autóépítésbe kezd, bár valószínű továbbra is komoly segítséget kapnak a nagytestvér Red Bull-tól. A csapat egyenlőre csak Sebastien Buemi szerződtetését érősítette meg, társa valószínűleg jövőre is Jaime Alguersuari lesz. A Toro Rosso jövőre is Ferrari motorokkal indul.

Mercedes Grand Prix

A tavalyi világbajnok Brawn csapat helyett ezüstszínű Mercedesek indulnak. Természetesen a vezető továbbra is Ross Brawn maradt, akinek a csapata a német óriás megérkezésével csak erősödött. A tavaly még szinte szponzor nélküli csapathoz jövőre komoly partnerek csatlakozhatnak (például a Mclaren-től távozó Mobil1). A német csapat hivatalosan csak Nico Rosberg érkezését jelentette be. A másik ülésre pletykák szerint Michael Schumacher a legesélyesebb, bár ezt a hírt most már egyre több érintett cáfolja.

Pilótajelöltek:Nico Rosberg, Michael Schumacher

Sauber

A távozó BMW utódcsapata egyenlőre az FIA indulási engedélyére vár. A Saubert-t a bahreini Qadbak csoport vásárolta meg a BMW-től. A 2010-es autó építése jól halad, de a jövő még bizonytalan, egyes lapértesülések szerint Qadbak csoportnak nincs is elég pénze az istálló müködtetésére.

Campos-Meta1

A spanyol újonc istálló a többi új csapathoz hasonlóan Cosworth motorokkal indul. A Campos eddig csak Bruno Senna érkezését jelentette be. A néhai Ayrton Senna unokaöccse nem csak a neve miatt érkezhetett a csapathoz, hanem azért mert nagyon tehetséges (ha tavaly a Honda nem szállt volna ki, akkor már idén debütálhatott volna). A Campos autóját az olasz Dallara építi, a Dallarának komoly tapasztalati vannak, hiszen ők építik a GP2 és a GP3 autóit, emellett több amerikai szériának is a beszállítói. A Dallara mellett nem csak a tapasztalat szól, hanem az, hogy az olasz cég két szélcsatornával rendelkezik. A második pilótának komoly szponzori csomagot kell hoznia, ahhoz, hogy szerződést kapjon. A Campos már több sikeres töréstesztet teljesített. Pilótajelöltek: Pastor Maldonado, Vitaly Petrov

Lotus

A legendás név újra visszakerül a Forma-1-be a maláj kormány támogatásával. Bár ez a csapat nem ugyanaz a legendás istálló, amelyik 1994-ben távozott, hanem csak nevet használják. A Lotus már mutatott képeket a készülő autójuk szélcsatornás modelljéről, melyet Olaszországban fejlesztenek. A csapat szintén Cosworth motorokkal indul jövőre. A csapat még nem nvezett meg pilótákat. Pilótajelöltek: Jarno Trulli, Kamui Kobayashi, Takuma Sato, Fairuz Fauzy

Manor

Az angol újonc a múlt héten erősítette meg Timo Glock szerződtetését. A második pilóta neve egyenlőre kérdés. A csapat kizárólag számítógépes szimulációk segítségével, szélcsatorna nélkül tervezi az autóját. A csapatba állítólag beszáll az idén még a BrawnGp-t támogató Virgin-csoport, ám egyenlőre ezt hivatalosan még nem erősítették meg.

US F1

A jövőre debütáló amerikai csapatról lehet a legkevesebbet tudni, egyes sajtóhírek szerint a csapat sehol sem tart a munkálatokkal, bár ezeket a híreket az US F1 vezetői mindig azonnal megcáfolják. Tény azonban az, hogy a csapat még nem teljesített komolyabb töréstesztet.