Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


 

Zászló jelölések

 

 kockás zászló  Verseny vagy  edzés vége.Figyelmezteti az összes versenyzőt, hogy vissza kell térnie boxutcába, miután áthaladt a célvonalon.Innentől kezdve a kvalifikáción és a versenyen a pilóták a parc fermében (zárt parkolóban) hagyják az autóikat, ahol azokat ellenőrzik, hogy megfelelnek-e a szabályoknak.
 kék zászló  Gyorsabb autó érkezik a versenyző mögött ezért fel kell készülni-e az előzésre (a gyorsabb autó elengedésére).Ezt a zászlót csak abban az esetben lengetik ha lekörözésre kerül sor.
 sárga zászló  Fokozott figyelemmel kell vezetni és felkell készülni a lassításra,mert a pályán valamilyen akadály várható. Az előzés a sárga zászlós zónában nem megengedett.
 zöld zászló
 A sárga zászlós zóna vége.Minden akadály elhárult, tiszta a pálya,a pilóták szabadion versenyezhetnek,versenysebességgel haladhatnak, és ismét előzhetnek.
 piros zászló  A verseny vagy edzés azonnali leállítása. ez a zászlót a pálya egészterülteén lengetik, és a versenyzőknek a körvégén vissza kell térniük a boxba ,majd ott kell várniuk az információra, hogy mikor mehetnek ki ismét a pályára.Ugyan akkor a box utca kijáratánál a lámpa pirosra vált, tehát az éppen a boxba tartózkodó autók sem hagyhatjálk el a boxutcát. 
 fehér zászló

 Lassan mozgó jármű halad a pályán a versenyző elött. Ez lehet az autómentő,biztonsági autó, vagy olyan autó, amely műszaki problémával küzd vezetni, és fel kell készülni, hogy lassítása, vagy megállásra lesz szükség.

csíkos
zászló
 Csúszós pálya, óvatosan kell vezetni. Ezt a zászlót akkor használják, ha a pilóta nem tud arról, hogy az előtte álló szektor veszélyes, például olaj az aszfaltra, vagy esik az eső azon a részén.
 Fekete zászló  A versenyző rajtszámával a cél egyenesben felmutatva azt jelenti, hogy hogy a pilótának vissza kell térnie a boxba és le kell állítani az autóját, mert kizárták. Ezt a zászlót használják egy versenyző fegyelmezésére a pályán tanusított magatartása miatt - vagy ha megszegi a szabályokat.
 Fekete-fehér zászló  A versenyző rajt száámával a cél egyenesben figyelmeztetést jelent. A sport szerütlen magatartás, vagy a szabályokmegszegése miatt alkalmazhatják. Újabb vétség esetén már fekete zászló követi.
 Fekete zászló narancsárga körrel  Akinek a rajtszámával együtt mutatják be, annak vissza kell térnie a boxba. Akkor alkalmazzák, ha a versenyző autóján olyan mechanikus problémát észlelnek, melyet azonnal meg kell vizsgálni

 

A helyezettek pontozása

 

   1950--1959*  1960  1961-1990  1991 2003-2009 2010-
 1. helyezés 8 pont  8 pont 9 pont  10 pont 10 pont 25 pont
 2. helyezés 6 pont  6 pont  6 pont  6 pont  8 pont 20 pont
 3. helyezés  4 pont  4 pont 4 pont  4 pont  6 pont 15 pont
 4. helyezés  3 pont  3 pont  3 pont  3 pont  5 pont 10 pont
 5. helyezés  2 pont  2 pont  2 pont  2 pont  4 pont 8 pont
 6. helyezés  1 pont  1 pont  1 pont 1 pont  3 pont 6 pont
 7. helyezés  -  -  -  -  2 pont

5 pont

 8. helyezés - - - -  1 pont 3 pont
 9. helyezés  -  -  -  -  - 2 pont
 10. helyezés - - - - - 1 pont
 Leggyorsabb kör  1 pont  -  - -  - -
*1957 előtt egyenlő arányban megosztották a pontokat azok között, akik az autócserék során ugyanazt a kocsit használták.

Motorteljesítmények korlátozása

 év  szabály
 1950-1951  1500 cm kompresszorra vagy 4500 cm3 kompresszor nélkül
 1952-1953  vb az F2 szabályai szerint 500 cm3 kompresszorral vagy 2000 cm kompresszor nélkül
 1954-1960 750 cm3 kompresszorral vagy 2500 cm3 kompresszor nélkül
 1961-1965 maximum 1500 cm, minimum 1300 cm kompresszor nélkül
 1966-1983

 1500 cm3 kompresszorral vagy 3000 cm3 kompresszor nélkül

 1984-1985  maximális üzemanyag-felhasználás: 220 l
 1986 maximális üzemanyag-felhasználás: 195 l
 1987 1500 cm3 turbófeltöltéses maximum 4 bar nyomással, üzemanyag felhasználás maximum: 195 l
 1988 1500 cm3 turbófeltöltéses maximum 2,5 bar nyomással, üzemanyag-felhasználás maximum : 150 l
 1989-1993

3500 cm3, szabad üzemanyag-felhasználás tankolás nélkül

 1994 3000 cm3, szabad üzemanyag-felhasználás tankolással
 1995-2003 3000 cm3, szabad üzemanyag-felhasználás tankolással 
 2004 egy motor egy versenyhétvége
 2005 egy motor két versenyhétvége
 2006- 2400 cm3, egy motor két versenyhétvége

 

Hozzászólások

Hozzászólás megtekintése

Hozzászólások megtekintése

Nincs új bejegyzés.